måndag 7 april 2014

Bloggkärlek

Jag går runt och tänker alltsom oftast att den här bloggen har blivit lite tråkig på senaste tiden. Jag har massor att skriva om och ingen tid att göra det på för att jobbetpluggetfamiljenlivet tar all tid.

Ännu mer i sådana stunder är det så fint att få sådana mejl som jag fått hela två stycken av på senaste veckan. Jag tar mig friheten att kopiera bara några utdrag:
Hej! 
Jag hittade precis din blogg, och jag måste säga att jag blev helt besatt av den. Sitter och läser den här medans jag är på jobbet, den är otroligt intressant och du påminner så mycket om mig själv.Jag måste bara säga att jag tycker det är otroligt spännande att läsa om ditt liv därborta, och hur du lever dina drömmar utan vara rädd.
----- 
Hej! 
Efter minst två år av att följa din blogg, utan att någonsin kommentera något kände jag att det var dags att skriva några rader.Jag älskar verkligen din blogg, den är så otroligt spännande på alla dess vis. Tänkte att jag redan skulle kontaktat dig när jag var i Bogota för att fira jul 201X men ja det blev helt enkelt inte så.
Fina ni, som säkert känner igen er, det var mejl som inte hade kunnat komma lägligare, just när jag känner mig som allra tråkigast kommer ni med fortsättningspepp!

Och jag tänker att jag också borde bli bättre på att visa uppskattning, det kostar ju så lite och betyder så mycket.

Så här kommer lite bloggkärlek (ett litet urval av alla favoriter) i bästa pay it forward-anda:

  • Mammas Machete - Finfina Julia som jag tipsar om stup i kvarten. Hon skriver Colombias bästa blogg, har nyss gett ut en bok som är kanske dagens mest läsvärda bok om Colombia, och är dessutom bland de finaste och ödmjukaste och trevligaste människor som finns.
  • Fiat - Hon skriver de vassaste sågningarna av de som förtjänar att sågas, till exempel sådana inom sjukvården som verkligen borde känna till PCO-S men inte gör det, och verkar vara en så himla bra person i största allmänhet. Flyttar vi till Stockholm ska vi bli kompisar (okej?).
  • Johanna - Min internetkompis sedan långt innan vi hade bloggar. En av Sveriges bästa journalister med en av Sveriges roligaste bloggar och jag väntar med spänning på att hon äntligen ska bestämma sig för en reportageresa till Colombia.
  • Jenny - En av de allra första bloggarna jag började läsa, och som jag inte missar ett inlägg ifrån. Som blandar stort och smått och alltid skriver från hjärtat och aldrig någonsin blir tråkig.
  • Maria - Som alltid skriver rakt och totalt ärligt och opretentiöst om livet, och som dessutom skriver de smartaste mejlen till de mest idiotiska företagen.
  • Nippertippa - Med den ömtåliga själen, som längtar så himla mycket efter Kärleken, den med stort K. Av de människor jag aldrig träffat personligen är nog Nippertippa den som jag ägnat mest tankemöda åt att fundera över vem jag skulle presentera henne för om jag fick chansen. Något med snällt och varsamt hjärta, som också letar.
  • Fifi - Som eventuellt hade inspirerat mig till att bli vegan igen om jag hade bott i Sverige. Men som i alla fall peppat mig till 15 minuter om dan-träning och är bloggvärldens smartaste livscoach.
  • Johanna i Berlin - Också utlandssvensk, också småbarnsmamma. Även om det är en helt annan del av världen så finns det mycket att känna igen sig i. Och hon får mig att vilja åka till Berlin omedelbums varje gång hon publicerar ett foto på bloggen.
  • Bella - Hon lämnade Spanien efter flera år för att flytta tillbaka till Sverige och jag suger i mig allt hon skriver om att komma tillbaka, om mångkulturalitet, om tvåspråkighet, om lekgruppen hon startat för föräldrar med spansk-svenskspråkiga barn.
-----
PS Jag ska såklart svara på era mejl också. Det kommer.

18 kommentarer:

  1. Woohoo, älskar länkkärlek! Och jag håller med om mailen, din blogg ÄR fantastisk! Men så var det det här med att kommentera... Hehe. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men! Då måste jag ju genast fråga mig varför inte din blogg fanns med på den där listan. Det borde den ju såklart ha varit. Såklart. Den är ju också en av mina A-listebloggar i readern! <3

      Radera
  2. Åh, massa kärlek till dig! Är så glad att ha dig i min nätkompiskrets! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för bloggkärlek! Det gör mig så glad att du läser, att du länkar... Ibland när tiden o orken inte räcker till funderar jag på att sluta men jag vet att mina bloggvännerna gör mig så glad, att dela med mig av tankar o funderingar... Kul att läsa varför du läser! Tack igen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, klokaste bloggerskan på nätet! <3

      Radera
  4. Men gulle dig! Känner mig inte så värst vass längre, men det är ju skönt att veta att andra uppfattar mig så :) Klart vi blir kompisar NÄR ni flyttar till Stockholm!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina (och välförtjänta) mejl! Man blir så jäkla glad. Jag måste bli bättre på att länka till folk. Och på att blogga öht. Har visst blivit lite lat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Josefine! Du och Mirijam, alltså! Varför fattades ni på listan när ni är bland mina A-listebloggar i readern! Alltså. Har inget bra svar, ni borde ju vara där.

      Radera
  6. Du - och din blogg - är så himla fin! Tack! <3<3<3

    SvaraRadera
  7. Äntligen kan jag kommentera här (fast med fel blogg)! Tusen tack för kärleken, den är besvarad!

    SvaraRadera
  8. Superkul med sådana här listor! Får alltid bra tips av dem! Tackar!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.