söndag 18 december 2011

Examensceremonin i bilder

Ungefär såhär såg det ut i torsdags när jag tog min examen.

Examensceremonin hölls i en av universitetets aulor. På raderna längst fram sitter studenterna som ska ta examen (alla som håller i mappar) och på raderna längre bak sitter de inbjudna gästerna. Jag sitter i främsta raden ganska långt till vänster. På scenen  sitter professorer från humanistiska fakultetens olika institutioner.


Sist av allt på hela ceremonin kommer det som alla väntat på - diplomutdelningen. Var och en ropas alla upp och får motta sitt diplom på scenen. När alla fått sina diplom svärs eden, man lovar att respektera konstitutionen och ja, sen kommer jag inte riktigt ihåg resten. Sen är det klart!


Efter ceremonins slut var det dags för de klassiska fotona med diplomet. Det finns foton på Oscar och mig också, men eftersom han inte var nöjd med ett enda av dem får ni hålla till godo med mig, min fantastiska handledare och jag, och min svärmor och jag:


På kvällen gick vi ut på restaurang för att äta tillsammans Oscar och jag, trodde jag. När vi kom dit visade det sig att världens bäste make, även kallad Oscar, ringt ihop en massa av mina vänner som satt där och väntade på att överraskningsfira med mig. Perfekt avslut på en mycket fin dag.

PS Det är Oscar som tagit alla foton.

9 kommentarer:

  1. Grattis till examen! Vilka fina bilder!
    Jätteroligt att ses på Lucia, vi borde träffas igen till våren! Själv ha jag nu tagit mig hem till Sverige för en jul med snö och familjen, men förstås är jag jetlaggad.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis igen, underbart!

    SvaraRadera
  3. Gratulerar till examen :)

    Jag tänkte att jag skulle fråga dig vad hotellet heter där ni firade er bröllopsnatt (om det inte är oförskämt av mig???) Det såg väldigt mysigt ut och jag skulle eventuellt vilja boka mina första nätter där. Hoppas att det är ok att fråga..

    SvaraRadera
  4. Emelie: Absolut! Vi får höras när du kommer tillbaka!

    Johanna & Duktiga Tjejen: Tack!

    Anna: Inte alls oförskämt. Hotellet heter Casa Medina och finns här:
    http://hotelcharlestoncasamedina.com/
    Det är dock ett av Bogotás dyraste hotell, så du vet (vi fick bröllopsnatten i present av mitt jobb).

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har hetsläst din blogg hela eftermiddagen, mycket inspirerande och spännande. Kommer själv från Umeå, och är inne på att studera en carrera i Argentina, kontaktar olika syo-konsulenter, men blir inte alls klokare av det, som jag förstått det studerade även du där en period? Hur gick du då till väga? Det jag är ute efter är som sagt inte ett utbyte utan vill studera ett helt program där. Mvh Elina, du får gärna svara på ett mejl, min adress är elina.safsten@gmail.com. Tack på förhand!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.