onsdag 1 september 2010

Röstningsdags

Jag tror att jag ska ta på mig finkostymen och gå till ambassaden och rösta imorgon. Jag har ända till slutet av nästa vecka på mig, men jag vill inte vara ute i sista sekund.

Dock har jag inte lyckats bestämma mig för vad jag ska rösta på. Helst vill jag såklart rösta på Fi, men jag vet bara inte om jag vågar, för det jag är allra räddast för det här valet är att Alliansen vinner ännu en mandatperiod. Det ger mig mardrömmar. Och då är det ju säkrare att rösta på ett parti som garanterat kommer in, såsom V. Fast det bara är det parti jag näst mest sympatiserar med.

Åh, vad svårt.

Hur som helst, medan jag (och ni) funderar bjuder jag på lite humor, apropå SDs extremt vidriga reklamfilm. Alltså, jag vet ju att jag inte behöver övertyga er om att SD är ondskan själv förkroppsligad i ett parti*, men det här är kanske den bästa anti-SD propagandan som hittills gjorts, så njut och sprid vidare:


*Skulle det mot förmodan vara någon som läser här som på allvar överväger att rösta på SD säger jag härmed upp bekantskapen med omedelbar verkan.

6 kommentarer:

  1. Christina Keil1/9/10 13:53

    Åhhh, jag vet precis vad du menar! Jag drömde oxå en mardröm om att Alliansen vann valet. Och i drömmen skrek jag; "Med hur många procent?!" och någon svarade "Nio!". Hugaligen. Men jag drömmer ALDRIG sanndrömmar, så vi får hoppas på det bästa...

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Jag drömde för ett tag sen att Alliansen sålde ut Public Service och vaknade med ångest...

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vet du, jag tror verkligen på F! - och väldigt många (uppåt 20) i min bekantskapskrets som varit tveksammma (men alternativen har varit olika partier blå/röda) har nu bestämt sig att det är dags att rösta på F! nu. Många som tidigare inte röstat på F!

    Jag tror att det är enda sättet för att F! ska växa och lyckas att alla tveksamma nu ger järnet och tar tag i saken och röstar f!ministiskt. Om tillräckligt många svänger F! så är det inte alls omöjligt att de komemr in, opinionsmätningarna visar sig alltid vara opålitliga ändå. Och eftersom många ändå kommer att rösta F! så är det lika bra att satsa på dem så att de garanterar att det blir en rödgrön regering.

    Go F! - det är nu det gäller!

    SvaraRadera
  4. Jag röstade idag. Hade hur mycket ångest som helst och bestämde mig inte förrän i röstbåset. När det var klart tänkte jag: åh, vad skönt, äntligen över!, när Erik glatt informerar om att man kan ändra sig och rösta igen! Neeeej! Nu kommer jag inte att kunna sova på 1,5 vecka!

    SvaraRadera
  5. Röstkortet kom i går glöm inte att ta med det. Heja alliansen
    Pappa

    SvaraRadera
  6. Klart du ska rösta på F! :) Jag har börjat engagera mig för dom nu, gick senast idag iväg för att lägga valsedlar för dom på en lokal i Bagis (som visade sig vara ett nunnekloster :p) Fast förstår hur du tänker, mycket hellre v än alliansen. Vill man läsa nåt tragiskt som alliansen är ansvariga för kan man läsa här: http://sus.su.se/nyheter/2010/08/30/akut-bostadskris-%E2%80%93-studenter-overnattar-pa-campus-i-hopp-om-en-chans-att-fa-en-av Det har inte byggts några studentbostäder i Stockholm sen borgarna tog makten och över 20000 hyresrätter har försvunnit, så nu har det öppnats ett tältläger för hemlösa studenter ute på universitetsområdet :( Man blir arg och ledsen när man går förbi!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.